20 mei 2015
Beste Maurice,
Dank voor jouw mail. Als eerste wil ik opmerken dat ik wel verbaasd ben over jouw mail, aangezien deze onderwerpen in geen enkel overleg eerder naar voren zijn gekomen en dat wij deze discussie nog niet eerder op een depot gehoord hebben.
In antwoord op jouw vragen volgen hieronder de antwoorden:
1) Bol.com pakjes: wij zullen eerst analyseren in welke gevallen er daadwerkelijk van de route moet worden afgeweken om voor 15.00 uur bij een Albert Heijn te zijn. Aan de hand van deze analyse zullen wij bekijken in welke gevallen een aanpassing van de vergoeding reëel is.
2) Afroomstops: Wij stellen voor dat indien Subcontractors probleem ervaren met afroomstops, zich melden bij het lokale management. Dan zal op basis van de ligging van de retailer (bereikbaarheid met de auto) en eventuele wachttijd worden vastgesteld of een aanvullende vergoeding reëel is. Dit zal dan gelden totdat de referentieweken ook afroomstops bevatten en daarmee ook in de data van het tariefmodel zitten. Op dat moment zitten deze stops, inclusief de tijd, namelijk automatisch in het tarief voor de route
Ten aanzien van jouw opmerking dat de afgesproken Postkantoren stop niet zou worden uitbetaald moet ik opmerken dat dit niet juist is. Deze stop is inderdaad niet te zien op het activiteitenrapport maar wordt wel degelijk meegenomen in de betaling. Het betreft een lastige berekening die zover mij bekend al eerder aan SubcoPartners is toegelicht. Uiteraard kunnen wij dat nogmaals toelichten, maar feit is dat de stop wel degelijk wordt betaald.
Met vriendelijke groet,
Siriusdreef 42-60 • 2132 WT Hoofddorp
Postbus 3090 • 2130 KB Hoofddorp
Nederland
www.postnlpakketten.nl
6 mei 2015
Geachte Directie PostNL,