AlgemeenDepot bezoekenGeen categorieLedenPartner aanbiedingenPersUncategorized

Tijdelijke uitstel Paychecked DPD

In februari & maart 2017 contact gehad met de Directie van DPD vanwege de vragen die wij kregen met betrekking tot de ‘Paychecked’ certificering die DPD verplicht heeft gesteld.

Wij hebben aangegeven dat wij natuurlijk het initiatief ‘Paychecked’ voor een eerlijke beloning van het personeel van de vervoerders toejuichen. Echter hebben wij wel onze zorgen geuit met betrekking tot de gestelde termijn van 1 april 2017 en de consequentie bij het niet-hebben van de certificering voor die datum.

Deze datum noemden wij; “Zeer ambitieus”. DPD heeft hier even over nagedacht en uiteindelijk besloten de termijn op te schuiven met een paar maanden, wel moet iedereen al aangemeld staan voor een certificerings-afspraak met een van de onafhankelijke instanties. De precieze data van uitstel hebben we nog niet binnen gekregen.

Lees verder wat de Paychecked betekent voor uw organisatie; http://www.paychecked.nl/

 

Wij houden contact met DPD rondom het project en andere zaken. Wilt u nog zaken aandragen bij de Directie van DPD horen wij dit graag.

We houden DPD sinds 2015 al op de hoogte m.b.t. de eventuele aanwezigheid van ZZP’ers bij de onderaannemers. DPD zet met deze verplichting van Paychecked een stap vanwege de WAS (Ketenaansprakelijkheid) en lijkt in te zetten op onderaannemers met personeel in loondienst volgens de Beroeps Goederen Vervoer CAO.

 

Met vriendelijke groet,

 

SubcoPartners

 

Gerelateerde artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Check ook
Close
Back to top button